کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای زیان‌ده بودن بررسی شد؛ برخی شرکت ها مشمول اصلاح قیمت نشدند

1 آذر 1401 ساعت 13:02

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برخی از شرکت‌ها ادعا کرده بودند که قیمت‌گذاری جدید موجب زیان‌ده بودن محصولات آنها شده است اما پس از بررسی‌ها مشخص شد که برخی از این شرکت‌ها مشمول اصلاح قیمت نمی‌شوند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید حیدر محمدی افزود: به شرکت ها اعلام کردیم اگر اعتراض دارند از طریق موسسه حسابرسی مورد تایید، حسابرسی قیمت انجام دهند و اگر تأیید شود که قیمت زیان ده است به دلیل حمایت از صنعت دارویی کشور قطعا از اصلاح قیمت حمایت خواهیم کرد.

رییس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: کاهش مالیات بر ارزش افزوده دارو به یک درصد قرار بود از سوم آبان‌ماه اجرایی شود اما یک سری از شرکت‌های دارویی بودند که مواد اولیه خود را قبل از این تاریخ وارد کرده بودند و در انبار گمرک مانده بود، لذا این شرکت‌ها طبیعتا نمی‌توانستند مابه‌تفاوت آن را پرداخت کنند، بنابراین یک مصوبه از ستاد تنظیم بازار گرفتیم و ابلاغ شد که کلیه اقلام از اول سال مشمول این مصوبه شوند.

وی ادامه داد: ترخیص مواد اولیه دارویی از گمرک سرعت گرفته و بانک مرکزی اعلام کرد که شرکت‌ها ظرف 72 ساعت می‌توانند تسهیلات مورد نیاز خود را برای دارو تا سقف 200 درصد فروش سال قبل خود دریافت کنند.

محمدی همچنین با اشاره به موانع موجود بر سر پرداخت ارز نیمایی نیز گفت: پرداخت این ارز برای برخی از کالاها تا 30 روز معطلی داشت که با همکاری رئیس کل محترم بانک مرکزی پرداخت این ارز به 24 تا 48 ساعت کاهش پیدا کرد. 

رییس سازمان غذا و دارو افزود: به طور دقیق نمی‌توان زمان پایان کمبودهای دارویی را اعلام کرد چرا که فاکتورهای مهمی مانند تولید کننده، تأمین کننده مواد اولیه و توزیع کننده در این موضوع دخیل هستند.


کد مطلب: 3761

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3761/ادعای-زیان-ده-بودن-بررسی-برخی-شرکت-مشمول-اصلاح-قیمت-نشدند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir