کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آنتی بیوتیک های هندی در حال جمع آوری

2 آذر 1401 ساعت 12:47

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت برخی از آنتی بیوتیک های هندی مشکل کیفی داشتند و هم‌اکنون توسط خود وزارت بهداشت از بازار جمع آوری می‌شوند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ علی فاطمی افزود: در مورد شربت‌های هندی هم حجم آنها گاهی یک سوم شربت ایرانی بود و هم قیمت بیشتری داشتند و علی‌رغم کیفیت پایین‌تر، بار مالی بیشتری داشتند.

وی خاطر نشان کرد: همچنان کمبود سرم به طور کامل برطرف نشده است، آنتی‌بیوتیک‌ها و برخی از داروهای سرماخوردگی هم به صورت سهمیه‌ای به داروخانه‌ها داده می‌شود، اما وضعیت نایاب ندارند و با مراجعه به داروخانه‌های دولتی این داروها یافت می‌شوند.

فاطمی گفت: در حال حاضر اولویت توزیع داروهای کمیاب با داروخانه‌های دولتی مانند 13 آبان، 29 فرودین، هلال احمر، داروخانه‌های منتخب و سپس داروخانه‌های شبانه روزی است و در نهایت این داروها در اختیار داروخانه‌های روزانه قرار می‌گیرد.  تا زمانی که موضوع کمبود دارو حل نشود مسائلی مانند داروخانه منتخب بر سر جای خود باقی است.

نائب رئیس انجمن داروسازان ایران عنوان کرد: اکنون نمی‌توان گفت که مشکلات دارویی در بازار رفع شده است. در دو هفته اخیر ورود دارو به بازار به نحوی بود که برخی کمبودها به‌صورت موردی کاهش یافتند. برخی شربت‌های دارای کمبود قابل ملاحظه مثل شربت ضدحساسیت از جمله دیفن هیدرامین و اکسپکتورانت برای سرفه اکنون در دسترس هستند.

وی گفت: کارخانه‌های تولید داروی ما 60 درصد دولتی هستند و رسیدگی به وضعیت آن‌ها مصداق از این جیب به آن جیب کردن بوده و ضرری به دولت نمی‌زند.


کد مطلب: 3765

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3765/آنتی-بیوتیک-های-هندی-حال-جمع-آوری

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir