کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلاف اداره کل تجهیزات پزشکی با گمرک؛ عامل رسوب تجهیزات

13 آذر 1401 ساعت 13:11

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: کمبود تجهیزات پزشکی ناشی از خود تحریمی است و همه کالاها بخاطر قوانین دست و پا گیر در گمرک گیر کرده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمود جباروند افزود: اقلام چشم پزشکی نظیر لنزها وارد شده اما در گمرک گیر افتاده و دلیلش اختلاف اداره کل تجهیزات پزشکی و گمرک بر سر درصد ارزش افزوده است.

وی همچنین از فریز شدن برخی تجهیزات پزشکی به دلیل عدم توجه اداره کل تجهیزات پزشکی به اصلاح قیمت‌ها خبر داد و گفت: متأسفانه اداره کل تجهیزات پزشکی نمی‌خواهد قیمت‌ها را اصلاح کند و همین موضوع باعث فریز برخی تجهیزات پزشکی در انبارها شده است.

جباروند تاکید کرد: فریز کردن تجهیزات پزشکی، مشکلی را حل نمی‌کند و اداره کل تجهیزات پزشکی می‌بایست بر سر قیمت کالاها با تأمین کنندگان به توافق برسد.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران عنوان کرد: حداکثر ۲۰ درصد تجهیزات چشم پزشکی مورد نیاز کشور از طریق تولید داخل تأمین می‌شود و ۸۰ درصد تجهیزات وابسته به واردات است.

وی به موضوع ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی عامل رانت است و بهتر است برای تجهیزات پزشکی، ارز نیمایی بدهند و تفاوت نرخ آن را با ارز آزاد کم کنیم. اگر ارز نیمایی به موقع تأمین شود و دولت نیز از طریق بیمه‌ها از بیماران حمایت کند، مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی قابل حل است.


کد مطلب: 3803

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3803/اختلاف-اداره-کل-تجهیزات-پزشکی-گمرک-عامل-رسوب

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir