کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وعده پایان ایدز تا سال ۲۰۳۰

13 آذر 1401 ساعت 16:27

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام خود به مناسبت اول دسامبر روز جهانی ایدز تاکید کرد: جهان پایان ایدز را تا سال ۲۰۳۰ خواهد دید.


تبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ آنتونی گوترش در پیام خود آورده: ما می‌توانیم ایدز را پایان دهیم اگر در دسترسی به خدمات برابری ایجاد کنیم.


متن پیام آنتونی گوترش به شرح زیر است:

وعده جهان پایان ایدز تا سال ۲۰۳۰ است. ما از هدف خود دور هستیم. اگر می‌خواهیم ایدز را پایان دهیم، باید نابرابری‌هایی که مانع پیشرفت مان هست را از میان برداریم. امروز ما با خطر میلیون‌ها مورد جدید و میلیون‌ها مرگ بیشتر مواجه هستیم؛ لذا در این روز جهانی ایدز، یک صدا دعوت می‌کنیم. ایجاد برابری کنید! شعار «ایجاد برابری کنید»، فراخوانی برای اقدام است.

دسترسی، کیفیت و پایداری هر چه بیشتر خدمات پیشگیری، تشخیص و درمان «اچ آی وی» باید مورد توجه قرار گیرد. این به معنای منابع مالی بیشتر و قوانین، سیاست‌ها و رویکرد‌های بهتر جهت مهار انگ و انزوایی است که افرادی که با «اچ آی وی» زندگی می‌کنند، به ویژه جمعیت‌هایی که به حاشیه رانده شده اند، با آن مواجه هستند.

همه باید مورد احترام و استقبال قرار بگیرند و فناوری جهت دسترسی برابر به بالاترین سطح دانش مرتبط با «اچ آی وی»، به خصوص بین کشور‌های توسعه یافته و کمتر توسعه یافته به اشتراک گذاشته شود. نابرابری‌هایی که موجب تداوم همه گیری ایدز هستند را باید از میان برداشت. ما می‌توانیم ایدز را پایان دهیم، اگر برابری ایجاد کنیم.


کد مطلب: 3804

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3804/وعده-پایان-ایدز-سال-۲۰۳۰

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir