کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اداره کل تجهیزات پزشکی عامل نابودی تولید

19 آذر 1401 ساعت 13:07

عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: قیمت گذاری دستوری و استثمارگونه برای محصولات داخلی باعث نابودی تولید می شود و این قیمت گذاری توسط بزرگ‌ترین مشتری کالاها یعنی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ رامین رحیمیان افزود: تصمیمات و سیاست‌های اشتباه اداره کل تجهیزات پزشکی، منجر به کاهش بازده تولید شده است به طوری که مجبور شده ایم ظرفیت تولیدات خود را از سه شیفت به یک شیفت تقلیل دهیم.

وی همچنین از تأخیرهای طولانی مدت اداره کل تجهیزات پزشکی در صدور پروانه صادرات انتقاد کرد و گفت: بعضاً برای صدور پروانه صادرات که یک هفته زمان می‌برد، تا دو سال منتظر می‌مانیم و دست آخر هم نهایی نمی‌شود.

رحیمیان ادامه داد: محصولات ما می‌بایست به صورت پکیج در اختیار مشتری داخلی و خارجی قرار گیرد، اما مشاهده می‌کنیم که اداره کل تجهیزات پزشکی برای یک قطعه پروانه صادر می‌کند و برای یک قطعه دیگر، پروانه صادر نمی‌کند و همین موضوع منجر به بروز مشکل در فرایند فروش کالا می‌شود.

عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: قیمت‌هایی که در سایت رسمی اداره کل تجهیزات پزشکی اعلام می‌شود، به شدت ناعادلانه است. زیرا بر اساس اعلام بانک مرکزی، از سال ۹۸ تا امسال، سالیانه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش نرخ تورم داشته ایم که تورم در سطح جامعه همیشه بالاتر بوده است. با این حال در دو سال گذشته تورم تولید بالای ۳۰۰ درصد بوده اما قیمت محصولات ما کمتر از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

رحیمیان تصریح کرد: سیاست‌های اداره کل تجهیزات پزشکی در راستای نابودی تولیدات داخلی است، به عنوان مثال در سال ۹۶، یک پیچ کورتیکال که برای شکستگی اندام‌ها استفاده می‌شود، از کمپانی لهستانی با ۸ دلار وارد شد. امسال همین محصول تولید داخل را ۳۶ هزار تومان قیمت گذاری کرده اند. یعنی محصول ما امسال به یک هشتم قیمت سال ۹۶ فروخته می‌شود.

عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، تاکید کرد: صادرات کالاهای پزشکی، به رقابت وابسته است و مشتری نمی‌تواند ۸ ماه برای مجوز وزارت بهداشت، منتظر کالای ما باشد بنابراین سراغ کشور دیگری می‌رود.


کد مطلب: 3827

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3827/اداره-کل-تجهیزات-پزشکی-عامل-نابودی-تولید

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir