کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با این روند تغییرات ارز نمی توان تجهیزات پزشکی فروخت

4 دی 1401 ساعت 9:18

عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: تغییر نرخ ارز شاخص مهمی در قیمت گذاری کالاهای پزشکی است و باعث شده تا شرکت‌ها با ترس و لرز کالاهای خود را به بیمارستان‌ها بفروشند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ امید کوثر افزود: باید فاصله بین قیمت گذاری کالاها از بین برود زیرا طولانی شدن تصمیم گیری ها، مشکلات زیادی برای شرکت‌های تجهیزات پزشکی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اداره کل تجهیزات پزشکی به دنبال رفع و رجوع مشکلات است اما متأسفانه کمبود نیروی کارشناسی و حجم بالای پرونده‌ها و درخواست‌ها در اداره کل تجهیزات پزشکی، باعث شده پیگیری امور اولویت دار به تأخیر بیافتد.

کوثر با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسه مشترک برای بررسی وضعیت قیمت گذاری کالاهای پزشکی، گفت: این قبیل تصمیم گیری ها باید فوریتی و ظرف حداکثر یک هفته صورت بگیرد. در شرایط کنونی بیشترین مشکل در حوزه تجهیزات پزشکی، تغییر نرخ ارز و ثابت ماندن قیمت تجهیزات پزشکی است.

کوثر تصریح کرد: با این روند تغییرات در نرخ ارز، وقتی قرار است یک سال بعد پول خود را با تاخیر از بیمارستان ها دریافت کنند، نه تنها سود نمی‌کنند که متضرر هم خواهند شد.


کد مطلب: 3882

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3882/این-روند-تغییرات-ارز-نمی-توان-تجهیزات-پزشکی-فروخت

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir