کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید ۳ نوع آمینو اسید مورد نیاز بیماران متابولیک

5 دی 1401 ساعت 14:19

رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو از تولید سه نوع آمینو اسید مورد نیاز بیماران متابولیک برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: پروانه ساخت این فراورده‌ها صادر شده است و به زودی به تولید انبوه می‌رسند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ بهادر صیدمحمدیان افزود: یکی از شرکت‌های تولیدکننده موفق به تولید سه آمینو اسید مورد نیاز بیماران متابولیک (L-VALINE ۱۰۰۰ و L-GLYCINE ۱۰۰۰ و  L-ISOLEUCINE ۱۰۰۰) و اخذ تاییدیه اداره‌کل آزمایشگاه‌های مرجع شد.

وی ادامه داد: سه مرحله فراخوان تولید ماده اولیه و فرآورده نهایی شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه، توسط اداره‌کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل اعلام شد.

صیدمحمدیان افزود: به دنبال این فراخوان پس از تولید چندین فرآورده (از جمله چهار شیرخشک رژیمی و ۹۱ غذای ویژه)، خوشبختانه این بار یکی از شرکت‌های تولیدکننده موفق به تولید سه آمینو اسید مورد نیاز بیماران متابولیک شد.

وی عنوان کرد: پروانه ساخت آمینواسیدهای بیماران متابولیک صادر شده و این فرآورده‌ها به مرحله تولید رسیده‌اند و با همکاری مراکز درمانی و انجمن های علمی – تخصصی مربوطه در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است و به زودی به تولید انبوه می‌رسد. به طور کلی آمینو اسیدهای تک دوز با فرمولاسیونی بر پایه کربوهیدرات برای مدیریت رژیم غذایی بیماران دچار اختلالات مادرزادی در متابولیسم پروتئین، کاربرد دارد.

رئیس اداره شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مجوز تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه براساس ضوابط و دستورالعمل‌های معتبر داخلی و بین‌المللی صادر می‌شود، گفت: قطعا با نظارت‌های سازمان غذا و دارو، فراورده‌های تولید داخل توان رقابت کیفی با مشابه خارجی خود را دارند.

صیدمحمدیان با تاکید بر حمایت سازمان غذا و دارو از تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه، افزود: در حال حاضر با همت کارشناس امور ثبت اداره نظارت و ارزیابی و ثبت غذاهای ویژه، فرآورده‌های ویژه متابولیک و شیرخشک‌های رژیمی، هیچ پرونده‌ای در صف بررسی وجود ندارد و امور این اداره کاملا بروز است و همچنین تمامی درخواست‌های تولید شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه در اسرع وقت بررسی و تسریع لازم در امور ثبت را انجام خواهد داد.


کد مطلب: 3887

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3887/تولید-۳-نوع-آمینو-اسید-مورد-نیاز-بیماران-متابولیک

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir