کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم داشتن تست منفی کرونا برای ورود به ایران

13 دی 1401 ساعت 9:47

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: افرادی که از کشورهای خارجی می‌آیند چه از مرزهای هوایی، چه زمینی و چه دریایی، خصوصا مسافرانی که از کشورهای دارای پیک کرونا می‌آیند باید تست منفی داشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر حسین فرشیدی افزود: تزریق واکسن هم در مرزها چک می‌شود، بنابراین مسافرینی که از کشورهای آلوده وارد می‌شوند باید تست منفی داشته باشند وگرنه در داخل کشور تست می‌گیریم و اگر تست‌شان مثبت باشد، باید قرنطینه شوند.

وی درباره وضعیت موج هشتم کرونا در کشور، افزود: در حال حاضر سویه غالب در گردش کرونا در کشور همان سویه BA۵ با نزدیک به ۹۰ درصد موارد است. در عین حال سویه‌های جدید که در کشور شناسایی شده‌اند، شامل سویه‌های BQ۱، XBB و BA۲.۷۵ است. این سویه‌ها زیرمجموعه واریانت اُمیکرون هستند.

فرشیدی گفت: در حال حاضر مراکز بهداشت از انواع واکسن‌های داخلی کرونا برای واکسیناسیون استفاده می‌کنند. اکنون بالای ۲۰ میلیون واکسن ایرانی داریم. البته مقداری واکسن خارجی هم داریم که حجم آن بسیار کم است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در شرایط فعلی محدودیت سفر داخلی نیاز نداریم و مردم می‌توانند فعالیت عادی‌شان را داشته باشند، مهمترین نکته این است که افراد واجد شرایط واکسن‌شان را تزریق کنند. همچنین در جاهایی که تجمع است و در اماکن سربسته از ماسک استفاده کنند.


کد مطلب: 3911

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3911/لزوم-داشتن-تست-منفی-کرونا-ورود-ایران

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir