کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین به دنبال مجوز فایزر برای تولید داروی ژنریک «پاکسلووید»

17 دی 1401 ساعت 22:22

چین در حال مذاکره با شرکت داروسازی "فایزر" برای دریافت مجوز تولید نسخه ژنریک داروی "پاکسلووید" است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ اداره ملی محصولات پزشکی چین مذاکرات خود با فایزر را از اواخر ماه گذشته آغاز کرده است، بسیاری از چینی‌ها این روزها تلاش می‌کنند این دارو را از خارج از کشور وارد کنند.

پکن مایل است این مجوز را قبل از سال نو چینی که از ۲۲ ژانویه آغاز می‌شود نهایی کند.

بیمارستان‌های چین پس از اینکه دولت به‌ طور ناگهانی سیاست "کووید صفر" خود را در ماه گذشته کنار گذاشت به دلیل افزایش ابتلاها تحت فشار شدید قرار گرفتند به طوری که موج فزاینده ابتلاها در سراسر این کشور، بیمارستان‌ها را مملو از بیمار کرده است.

در یک کارآزمایی بالینی مشخص شده است که قرص پاکسلووید می‌تواند میزان بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا با درجه شدید را تا حدود ۹۰ درصد کاهش دهد. پکن اگرچه تا حد زیادی مقابل واکسن‌ها و درمان‌های غربی مقاومت کرده اما درمان کووید با قرص پاکسلووید از معدود درمان‌های خارجی است که مورد تایید این کشور قرار گرفته است.

چین در فوریه سال گذشته داروی پاکسلووید را که قرار بود از طریق بیمارستان‌ها در دسترس باشد برای درمان بیماران پرخطر در چند استان تایید کرد. فایزر ماه گذشته به توافقی مبنی بر صادرات پاکسلووید به چین از طریق یک شرکت محلی دست یافت تا این دارو را به طور گسترده در دسترس قرار دهد.


کد مطلب: 3924

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3924/چین-دنبال-مجوز-فایزر-تولید-داروی-ژنریک-پاکسلووید

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir