کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود دارو در روسیه بدنبال تحریم‌ها

4 بهمن 1401 ساعت 23:40

رئیس‌جمهور روسیه گفت: برخی از داروها دچار کمبود شده اند و لازم است برای پاسخگویی به تقاضا ذخایر داروهای پرمصرف افزایش یابند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ علی رغم اینکه اقلام دارویی از تحریم های غرب بدنبال جنگ اوکراین مستثنی هستند اما تحویل آنها به روسیه با موانع حمل و نقل، بیمه و گمرک مواجه شده است.

ولادیمیر پوتین در یک نشست تلویزیونی گفت: در سه ماهه اول سال گذشته تولید محصولات دارویی حدود 22 درصد رشد داشته اما کمبود برخی داروها وجود دارد، ۶۰ درصد داروهای موجود در بازار روسیه در داخل این کشور تولید می‌شوند، با این وجود در برخی داروها کسری ایجاد شده و قیمت ها افزایش یافته است.

وی افزود: روسیه واردات دارو را محدود نمی کند و به همکاری با تولیدکنندگان خارجی ادامه می دهد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که در یک بازه زمانی معین، داروهای پرمصرف در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

در فوریه سال گذشته با آغاز حمله روسیه به اوکراین، روس‌ها با عجله برای تهیه دارو هجوم آوردند و مردم فقط در دو هفته داروی یک ماهه را خریداری کردند.

روسیه همچنین بخش بزرگی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را از اتحادیه اروپا و ایالات متحده وارد می‌کند و وابستگی آن به ویژه برای تجهیزات پیچیده‌ و حیاتی‌ بسیار جدی است.


کد مطلب: 3972

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3972/کمبود-دارو-روسیه-بدنبال-تحریم-ها

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir