کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت مواد اولیه تولید داخل بالاتر از وارداتی

7 بهمن 1401 ساعت 13:44

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ماده اولیه دارو در قیمت نهایی دارو اثرگذار است و مدل قیمت‌هایی که داده می‌شد با منطق قیمت گذاری ما فاصله داشت برای همین مجبور شدیم مواد اولیه را هم قیمت گذاری کنیم اما معمولا در ماده اولیه قیمت‌ها از واردات بالاتر است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید حیدر محمدی افزود: با تولیدکنندگان توافق کرده ایم که اگر در جایی یک تولید کننده نتواند تولید کند، الباقی را از طریق واردات تأمین می‌کنیم.

وی با اشاره به قیمت مکمل ها گفت: مکمل‌ها را سازمان غذا و دارو قیمت گذاری نمی‌کند و سندیکای آن‌ها قیمت می دهد. مشکل این است که یک سری از آن ها قیمت‌های خودسر دارند، مکمل‌ها باعث می‌شود پرداختی از جیب مردم افزایش یابد زیرا بخشی از نسخه، مکمل است و همه مکمل‌ها آزاد و با قیمت‌های بالا هستند. درواقع مکمل‌ها نه بیمه هستند نه قیمت گذاری صحیحی دارند.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره رفع موانع ترخیص دارو از گمرک افزود: یکی از مشکلاتی که قبلا داشتیم کالاهای بدون ثبت سفارش در گمرک بود، اخیرا از این قضیه ممانعت می‌شود. مصوبه هیئت وزیران هم داریم که کالای بدون ثبت سفارش نباید به گمرک بیاید وگرنه نباید تخلیه و ترخیص شود.

محمدی عنوان کرد: قبلا این کالاها ابتدا تخلیه و بعد دپو می‌شد، بر این اساس برخی شرکت‌های دارویی فوریتی، داروها را در گمرک تخلیه می‌کردند و تا کمبود می‌شد حتی بدون مجوز، درخواست ترخیص می‌کردند.


کد مطلب: 3977

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3977/قیمت-مواد-اولیه-تولید-داخل-بالاتر-وارداتی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir