۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۳۹۸۷

اُفت بودجه و کمبود نقدینگی به کمبود دارو منتهی می‌شود

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: پرداخت های با تاخیر سازمان های بیمه گر کل زنجیره تامین دارو را مختل می‌کند.
اُفت بودجه و کمبود نقدینگی به کمبود دارو منتهی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر علی فاطمی افزود: امسال ۷۳ هزار میلیارد تومان بودجه طرح دارویار بود که برای سال آینده فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان است، یعنی این رقم از امسال هم کمتر است و نشان می دهد به طور حتم برای سال آینده جوابگوی نیاز کشور نیست.

وی در خصوص آخرین پرداخت سازمان های بیمه‌گر به داروخانه ها گفت: نحوه پرداخت بیمه سلامت با تامین اجتماعی متفاوت است، برای مثال آخرین پرداخت بیمه تامین اجتماعی آبان ماه است اما بیمه سلامت تا پایان آذرماه را تسویه کرده است. بیمه نیروهای مسلح از تمام شرکت های بیمه گر عقب تر و آخرین پرداخت شان مربوط به محدوده مهرماه است.

فاطمی عنوان کرد: داروخانه ها باید بیشتر داروها را به صورت نقدی خرید کنند و این درحالی است که مجبور هستند ۵ تا ۱۰ درصد پول را از بیمار بگیرند و ۹۰ تا ۹۵ درصد پول دست سازمان های بیمه باقی می ماند و اکنون که بهمن ماه به نیمه نزدیک شده است، سازمان های بیمه گر با دو تا سه ماه تاخیر پرداخت می کنند.

نایب رییس انجمن داروسازن ایران گفت: برخی اوقات سازمان های بیمه گر مقصر نیستند بلکه بودجه ای که از طرف سازمان برنامه و بودجه باید در اختیار این بخش ها قرار بگیرد، بموقع پرداخت نمی شود.

فاطمی تاکید کرد: امیدواریم تجدید نظری در مجلس در هنگام تصویب لایحه بودجه شود تا این عدد واقعی شود و بیمه ها بتوانند مطالبات داروخانه ها را پرداخت کنند. به هر حال وقتی داروخانه پول نداشته باشد نمی تواند بدهی خود به شرکت های پخش را پرداخت کند و این زنجیره ادامه می یابد و به شرکت های داروساز می رسد و کل زنجیره معیوب می شود. ازطرفی بیشترین آسیب را مردم می‌بینند که با کمبودهای دارویی مواجه می شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما