کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا وضعیت اضطراری کرونا را لغو می کند

12 بهمن 1401 ساعت 17:25

دولت آمریکا اعلام کرد که از تاریخ 11 مه وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را برای کرونا خاتمه می دهد و دیگر واکسن، آزمایش و درمان برای شهروندان بدون هیچ هزینه‌ نخواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو به نقل از رویترز؛ با این تصمیم بیش از 27 میلیون آمریکایی بدون بیمه که عمدتاً بزرگسالان زیر 65 سال هستند، دسترسی رایگان برای درمان‌های کووید-19 را از دست خواهند داد.

مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند در حال بررسی مسیرهایی هستند که به آمریکایی‌های بدون بیمه کمک کنند تا هزینه‌های مرتبط با کووید را پوشش دهند اما تاکنون جزئیاتی ارائه نکرده‌اند.

افراد بزرگسال فاقد بیمه برای هزینه واکسن‌های فایزر و یا مدرنا باید 120 دلار بپردازند چرا که این شرکت ها نیز قصد دارند قیمت واکسن را که اکنون 30 دلار است، چهار برابر کنند. همچنین آزمایشات نیز می توانند صدها دلار هزینه در بر داشته باشند.

کودکان بدون بیمه اما همچنان به واکسن های رایگان دسترسی خواهند داشت. دولت ایالات متحده تاکنون درمان‌هایی مانند قرص Paxlovid فایزر را هم به صورت رایگان در دسترس قرار داده است و تا زمانی که ذخایر تمام شود به این کار ادامه خواهد داد.
 


کد مطلب: 3989

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3989/آمریکا-وضعیت-اضطراری-کرونا-لغو-می-کند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir