کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار دقیقی از کمبودهای دارویی ندارند

21 اسفند 1401 ساعت 12:13

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمیسیون بهداشت و درمان به طور مداوم مسئله کمبود و قیمت دارو را از مسیرهای مختلف پیگیری کرده اما متأسفانه مشکلات همچنان پابرجا است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری در بازدید اخیر از تعدادی داروخانه‌ از کمبود و نبود برخی اقلام دارویی در کشور انتقاد کرد و افزود: متأسفانه مسئولان مربوطه آمار دقیقی از کمبودهای دارویی ندارند و داروخانه ها مطرح کردند که به طور مداوم با کمبودهایی حتی در زمینه داروهای معمولی مواجه هستیم.

وی با اشاره به طرح دارویاری، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مردم برای تهیه داروهایی که تحت پوشش طرح دارویاری قرار گرفتند هم دچار مشکل مواجه هستند و در بازدید اخیری که از تعدادی از داروخانه‌ها داشتیم تاکید شد که برخی بیماران به علت عدم توان پرداخت پول تمامی داروها از خرید بخشی از داروها صرف نظر می‌کنند در حالی که عدم مصرف کامل داروها سلامت آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شهریاری با تاکید بر اینکه دارو کالایی استراتژیک است و باید در مورد آن با حساسیت برخورد کرد، گفت: منابع مالی پیش‌بینی شده توسط دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای دارو به هیچ وجه جوابگو و کافی نیست و در سال آینده در بحث دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه خواهیم شد.


کد مطلب: 4055

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/4055/آمار-دقیقی-کمبودهای-دارویی-ندارند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir