کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آماده‌باش بیمارستان‌ها برای چهارشنبه آخر سال

22 اسفند 1401 ساعت 16:38

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید آمادگی لازم را برای ارائه خدمات با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها را داشته باشند و حضور متخصصین مرتبط الزامی است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر سعید کریمی درباره آسیب‌های چهارشنبه سوری در سال گذشته نیز گفت: تعداد ۲۲۱۶ نفر در همان روز چهارشنبه سوری دچار آسیب‌دیدگی شده بودند، ۱۴۱ نفرشان دچار قطع اندام، ۸۹۰ نفر دچار  آسیب به چشم و ۹ نفر در همان روز فوت شدند.

وی افزود: همچنین اعلام کرده‌ایم که تیم‌های ارزیابی سریع، پشتیبان و کمیته مدیریت بحران در همه مراکز درمانی با تاکید بر بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی، اورژانس‌های قلبی تعیین و فعال شوند.

دکتر کریمی گفت: بر اساس دستورالعمل معاونت درمان، مدیران و متخصصین مرتبط برای پذیرش و حداکثر پاسخگویی به مصدومین حوادث چهارشنبه سوری باید در مراکز درمانی حضور داشته باشند. بر این اساس کلیه مراکز تک تخصصی چشم پزشکی اعم از دانشگاهی، عمومی غیردولتی و خصوصی، تروما و کلیه بیمارستان‌های جنرال واجد بخش بستری چشم پزشکی، سوختگی، جراحی و ارتوپدی آماده‌باش کامل بوده و متخصص مقیم ۲۴ ساعته باید در این مراکز حضور داشته باشد. همچنین اعلام کرده‌ایم که حضور متخصصین طب اورژانس، متخصصین بیهوشی و سایر متخصصین مقیم در کلیه بیمارستان‌­های جنرال و مراکز تروما ضروری است.


کد مطلب: 4058

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/4058/آماده-باش-بیمارستان-ها-چهارشنبه-آخر-سال

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir