کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست وزیر بهداشت از تدروس آدهانوم؛

تحریم های دارویی باید رفع شوند

3 خرداد 1401 ساعت 14:18

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با گلایه از وضع تحریم های دارویی خواستار رفع موانع بانکی در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر بهرام عین الهی در حاشیه مجمع جهانی بهداشت در ژنو گفت: در دیدار با تدروس آدهانوم به او گفتم وقتی اعلام می شود که غذا و دارو تحریم نیست در واقع این حرف صحیح نمی باشد چون مشکلات بانکی مانع از انتقال پول دارو و تجهیزات می شود، زمانی که مبادلات بانکی تحریم است چگونه می توان بابت خرید محصولات به شرکت های خارجی پول پرداخت کرد.

همچنین دکتر عین اللهی دیداری با منسوخ مانداویا وزیر بهداشت هند داشت که با اشاره به همکاری‌های دوکشور در تهیه مواد اولیه دارویی و تولید برخی داروها، بر افزایش تعاملات دو کشور در این زمینه تاکید شد.
وزیر بهداشت هند اظهار داشت: هند در حوزه فناوری اطلاعات و نیز فناوری‌های پزشکی دستاوردهای مناسبی داشته و از  همکاری های دو کشور  استقبال می‌کند.

وی با اشاره به همکاری در حوزه طب سنتی به عنوان یکی از زمینه‌های توسعه روابط ایران و هند یادآور شد: افتتاح مرکز جهانی طب سنتی در هند با همکاری سازمان جهانی بهداشت می تواند ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح  همکاری ها فراهم آورد.


کد مطلب: 3005

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3005/تحریم-های-دارویی-باید-رفع-شوند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir