کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت دستوری علت کمبود شیرخشک رژیمی

12 خرداد 1401 ساعت 11:26

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: قیمتی که برای فروش شیر خشک تعیین شده پاسخگوی هزینه ها نیست و قیمت بگونه ای است که واردات مواد اولیه یا محصول نهایی توجیه اقتصادی ندارد.


هانی تحویل زاده در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو با شاره به مشکلات تامین شیرخشک افزود: مدتی است که خانواده ها برای تهیه شیر خشک های رژیمی اطفال دچار مشکل هستند و علت این مشکل در قیمت گذاری دستوری است.

وی گفت: برای شیر خشک تولیدی فقط قسمتی از پودر شامل ارز دولتی می شود و عموما مواد اولیه مخصوص شیر خشک های رژیمی شامل ارز دولتی نمی شود. اگر بناست با تخصیص ارز دولتی، قیمت نهایی دستوری باشد پس باید به تمام اجزای آن محصول ارز تخصیص یابد و نمی شود قیمت محصول نهایی تحت کنترل باشد اما مواد اولیه و سایر هزینه ها بصورت آزاد افزایش پیدا کنند.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک تاکید کرد: قیمت دستوری باعث شده تا تولید کننده انگیزه تولید شیرخشک رژیمی را از دست بدهد و منتظر تعیین تکلیف از سوی سازمان غذا و دارو باشد.

تحویل زاده عنوان کرد: از طرفی در قوانین سازمان غذا و دارو، اگر کسی برای تولید شیر خشک رژیمی ماده اولیه وارد کند، این مواد شامل ارز دولتی نمی شوند و در نتیجه محصول تولیدی با این مواد اولیه قطعا گرانتر از محصول وارداتی خواهد بود چون شیرخشک وارداتی بطور کامل ارز دولتی دریافت می کند.


کد مطلب: 3051

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3051/قیمت-دستوری-علت-کمبود-شیرخشک-رژیمی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir