کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی همه چیز افزایش یافته دارو چگونه ثابت بماند؟

6 تير 1401 ساعت 9:42

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: نمی توانیم به تامین کنندگان دارو بگوییم در شرایطی که همه چیز افزایش یافته، شما قیمت را بالا نبرید و بیمه ها باید بسرعت زیرساخت لازم برای اصلاح قیمت دارو را فراهم کنند.


دکتر یحیی ابراهیمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ با اشاره به لزوم فراهم شدن زیر ساخت های بیمه ای برای اصلاح قیمت دارو افزود: حداقل دستمزد کارگران از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و ما شاهد افزایش ۳ الی ۴ برابری هزینه های جاری هستیم، پس در چنین شرایطی اگر قیمت دارو تغییر نکند تکلیف صنعت چیست؟ ما نیاز داریم که پوشش بیمه ها را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی تولید داخلی دارو هم نیاز به واردات مواد اولیه دارد و داروهای داخلی عمدتا با مواد اولیه خارجی ساخته می شوند، حداقل ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماده اولیه وارد شده، تبدیل به دارو شود.

وی گفت: دولت در ابتدای سال یک میلیارد دلار به بخش دارو اختصاص داد اما کافی نبود، در کمیسیون بهداشت به رییس جمهور نامه نوشتیم که ادامه این وضعیت باعث پایان ذخیره مواد اولیه اولیه و بروز مشکلات جدی می شود.

دکتر ابراهیمی افزود: مجلس ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای کالاهای اساسی، نهاده های دامی و دارو درنظر گرفته بود تا دست دولت برای تامین این اقلام باز باشد و کمبود ایجاد نشود، بر همین اساس فعلا هر کسی که می‌خواهد ماده اولیه یا دارو وارد کند، دلار را خودش از بازار تهیه می کند و محصول مورد نظر را وارد می کند، سپس می تواند مابه التفاوت قیمت را بصورت ریالی از بانک مرکزی دریافت کند.


کد مطلب: 3171

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3171/وقتی-همه-چیز-افزایش-یافته-دارو-چگونه-ثابت-بماند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir