کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت مانع از ابلاغ آراء کمیسیون قیمت گذاری دارو شد

15 تير 1401 ساعت 7:45

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو گفت: کمیسیون قیمت گذاری دارو در سال جاری تشکیل شد اما آراء ابلاغ نشد چرا که دولت تکلیف کرد تا اعلام آراء متوقف شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسین شمالی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو آماده اجرای هدفمند کردن یارانه دارو است، افزود: اگر آراء جدید کمیسیون قیمت گذاری ابلاغ می‌شد، افزایش قیمت دارو به مردم و بیمه‌ها تحمیل می‌شد. بنابراین قرار شد این افزایش قیمت، در طرح اصلاح سیاست ارزی و هدفمند کردن یارانه دارو دیده شود و منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم نشود.

وی ادامه داد: دولت به سازمان غذا و دارو تاکید کرد که ابلاغ آرا را متوقف کند تا زیرساخت‌های اجرای این طرح آماده شود. برخی سازمان‌های بیمه گر گفتند زیرساخت‌ها فعلا آماده نیست و در حال تکمیل این زیرساخت‌ها هستند. یا باید این طرح اجرا شود یا باید قیمت‌های دارو اصلاح شود.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو افزود: با طرحی که سازمان غذا و دارو آماده کرده است، تمامی داروهای تحت پوشش بیمه و همچنین 350 قلم دارویی که تحت پوشش بیمه نیستند اما پرمصرف هستند بعد از اصلاح ارز ترجیحی، تفاوتی از نظر پرداختی مردم نخواهند داشت.

 


کد مطلب: 3216

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3216/دولت-مانع-ابلاغ-آراء-کمیسیون-قیمت-گذاری-دارو

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir