کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاص 33 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت از ابتدای سال

13 مرداد 1401 ساعت 0:18

رئیس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: از ابتدای سال تا کنون جمعا حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی های حوزه بهداشت و درمان تخصیص یافته است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ رضا عوض‌پور افزود: برای طرح دارویار 4 هزار میلیارد تومان بطور کامل پرداخت کرده ایم که در اختیار سازمان های بیمه گر قرار گرفته است، 16 هزار میلیارد تومان هم در مرحله دیگری پرداخت شده بود، برای تسویه بدهی دانشگاه های علوم پزشکی هم مبالغی اختصاص داده بودیم و همان اوایل سال هم ۱/۵ میلیارد دلار بابت ارز دارو تخصیص یافت که جمعا از ابتدای سال حدود 33 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان داده شده است.

وی ادامه داد: ما پولهای طرح دارویار را نشان دار کرده ایم تا فقط بابت دارو هزینه شود. اینکه ما پول را به بیمه بدهیم اما این پول در سازمان بیمه گر بماند و به داروخانه ها نرسد، مورد انتظار ما نیست و بیمه ها باید در خصوص عدم پرداخت به داروخانه ها پاسخگو باشند.

عوض پور گفت: اگر بیمه ها فهرست داروخانه ها را به ما بدهند ما حاضریم مستقیم پول را به دادورخانه ها بدهیم و هر زمان سازمان بیمه گر به ما اعلام کند ما می توانیم ظرف 48 ساعت پول را واریز کنیم.


کد مطلب: 3353

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3353/اختصاص-33-هزار-میلیارد-تومان-وزارت-بهداشت-ابتدای-سال

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir