کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از قاچاق معکوس انسولین تا لزوم تامین اعتبار برای دارویار

12 مرداد 1401 ساعت 19:25

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: سال قبل بیش از نیاز کشور انسولین قلمی وارد کردیم اما در مقاطعی به شدت با کمبود مواجه شدیم که این نشان می دهد ما قاچاق معکوس داشتیم و داروها وارد بازار آزاد می شدند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ سید جلیل میرمحمدی افزود: ما تجربه تلخ طرح تحول سلامت را داریم و وزیر وقت بار‌ها اعلام کرد که علت شکست خوردن طرح این بود که سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را تأمین نکرد، اکنون هم اگر منابع دارویار به موقع و کامل پرداخت نشود چون از جیب داروخانه‌ها باید منابع برداشته شود این طرح زمین خواهد خورد.

وی ادامه داد: اجرای طرح دارویار از ورشکستگی صنعت داروسازی به علت قیمت‌گذاری دستوری جلوگیری کرد البته قرار ما این بوده که یک ریال افزایش قیمت برای مردم نداشته باشیم.

میرمحمدی گفت: سازمانه برنامه و بودجه برای تامین کامل و بموقع منابع این طرح باید همت لازم را داشته باشد و ادامه حیات صنعت داروسازی به تأمین منابع طرح دارویار بستگی دارد.

وی با اشاره به گلایه های داروخانه ها از تاخیر در پرداخت بیمه ها افزود: داروخانه ها داروهایی را که با ارز 4200 تومانی خریده بودند و ذخیره داشتند حالا با قیمت روز می فروشند از طرفی داروخانه ها قبلا هم 2 تا 3 ماه طلب از بیمه ها داشتند و در مقابل شرکت های پخش دارو هم به همین میزان طلب از داروخانه ها داشتند پس عملا تاخیر های 2 هفته ای در واقع بروز محسوب می شود.
 


کد مطلب: 3355

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3355/قاچاق-معکوس-انسولین-لزوم-تامین-اعتبار-دارویار

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir