کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرهیز از بی انظباطی های مالی گذشته در طرح دارویار

20 مرداد 1401 ساعت 13:44

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت مجلس گفت: دانشگاه های علوم پزشکی 12 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته به شرکت های دارویی داشتند و این دانشگاه ها بودجه های دریافتی را صرف کارهای دیگر می کردند اما نباید در طرح دارویار دوباره این بی انظباطی های مالی تکرار شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین روح الامینی با اشاره به چالش های طرح دارویار افزود: به پول های این طرح نباید دست اندازی شود و نباید اجازه داده شود که منابع آن حتی صرف مسائل ضروری دیگر شود.

وی ادامه داد: شرط شروع طرح دارویار این بوده که ابتدا بدهی های طولانی مدت بیمه ها و دانشگاه های علوم پزشکی تسویه شود، خوشبختانه در یکی دو هفته اخیر عقب افتادگی های چندین ماهه بیمه ها تا حدی جبران شد و پرداخت هایی به داروخانه ها صورت گرفت.

روح الامینی افزود: از نظر ما رییس جمهور باید قرارگاهی برای این کار تشکیل دهد و فردی را بالاتر از تراز وزرای بهداشت، رفاه و یا روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در راس آن انتخاب کند تا در رابطه با تامین بودجه و تخصیص ها بتواند هماهنگی های لازم را انجام دهد.

وی گفت: این طرح فرصتی گرانبها برای تشکیل مقدمات پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاء است و فرصتی است برای تجهیز و بازسازی صنایع دارویی کشور البته باید از تولید نمایی و دانش بنیان نمایی شرکت ها بویژه در حوزه مواد اولیه دارویی مراقبت کرد تا با توجه به آزاد سازی صورت گرفته، رقابت واقعی برای تولید شکل بگیرد.


کد مطلب: 3384

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3384/پرهیز-بی-انظباطی-های-مالی-گذشته-طرح-دارویار

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir