کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جا زدن واردات فَله ای بجای تولید داخل

8 شهريور 1401 ساعت 11:49

رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی گاهی واردات را به اسم تولید داخل ثبت می کنند مثلا در تجهیزات آزمایشگاهی برخی شرکت ها کیت ها را در ظروف بزرگ هزار لیتری وارد می کنند و بعد آنها را در ویال های کوچکتر می ریزند و ادعا می کنند که تولید کننده هستند.


به گزاش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ احمد مسلمی با اشاره به لزوم نظارت بر کیفیت تجهیزات پزشکی افزود: نمونه ای که برای دریافت تاییدیه به وزارت بهداشت ارسال می شود ممکن است استانداردهای لازم را داشته باشد اما محصولی که تولید انبوه می شود و در بیمارستان ها توزیع می شود از نظر کیفی با نمونه تایید شده مغایرت دارد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت روی کیفیت نظارت ندارد و فقط بدنبال حمایت از تولید داخل است. کیفیت اصلا در شان مردم نیست و قابل رقابت با محصول خارجی نیست و این صنعت شبیه خودروسازی شده است که بصورت انبوه تولید می کنیم اما سلامت را درنظر نمی گیریم و این موضوع اعتماد پزشک و مردم را صلب می کند.

رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی گفت: در حمایت ها باید بین مونتاژ و تولید تفاوت قائل شد و به اندازه عمق داخلی سازی از هر شرکتی حمایت شود، برخی شرکت ها محصول را بصورت عمده وارد و بسته بندی می کنند و به همین بهانه می خواهند جلوی واردات هم گرفته شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات ما در این حوزه کمتر از 10 میلیون دلار است که با ارتقاء کیفیت می تواند به 200 میلیون دلار برسد چون ما ظرفیت تولید را داریم اما باید شرکت ها استاندارد بین المللی اخذ کنند.
 


کد مطلب: 3467

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3467/جا-زدن-واردات-ف-له-بجای-تولید-داخل

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir