کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹۰ درصد داروخانه های تازه تاسیس در شمال شهر هستند

25 شهريور 1401 ساعت 12:04

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: ۹۰ درصد درخواست های تأسیس داروخانه جدید برای شمال شهر و مناطق یک تا شش تهران است بطوری‌که مناطق كم برخوردار از داروخانه تهی شدند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دكتر بهمن صبور با اشاره به اجرای آیین نامه جدید تاسیس داروخانه افزود: دو سال قبل میانگین تأسیس داروخانه‌ در تهران ماهانه ۱۰ تا ۱۲ عدد بود که الان با رویكردی كه دوستان دارند تعداد درخواست ها به بالای ۶۰ عدد در ماه رسیده اما كسی برای مناطق کم برخوردار درخواست ندارد.

وی ادامه داد: اصل رقابت در حوزه سلامت به هیچ عنوان موضوعیت ندارد، متأسفانه از سال ۱۳۹۷ شورایی تشكیل شد كه حتی به عنوان مشاور هم از ما دعوت نكردند و قانون و مقرراتی را در این خصوص وضع كردند که به زیان نظام سلامت است، هر زمان که نسبت به آیین‌نامه جدید تأسیس داروخانه انتقاد کردیم، گفتند تعارض منافع دارید. 

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینكه دسترسی عادلانه آحاد مردم به حوزه سلامت یكی از مفاد قوانین بالادستی كشور است، گفت: متأسفانه دخالت‌ها و پافشاری‌های زیادی می‌شود تا این موضوع نادیده گرفته شود. بطوریكه هم اكنون مناطق یك تا شش تهران از نظر وجود داروخانه در حد انفجار هستند.


کد مطلب: 3539

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3539/۹۰-درصد-داروخانه-های-تازه-تاسیس-شمال-شهر-هستند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir