کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت ارجاع بیمار از بخش دولتی به خصوصی توسط برخی پزشکان

26 شهريور 1401 ساعت 15:54

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: قانون گفته حق تعرفه حرفه‌ای که جزو دستمزد ارائه دهنده خدمت است باید در سیستم دولتی و خصوصی یکسان شود و اگر این قانون اجرا شود دلیلی وجود ندارد که پزشک بخواهد بیمار را از بخش دولتی به خصوصی ببرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر رئیس زاده افزود: پزشکی که در بیمارستان دولتی خدمت می‌کند نباید بابت یک عمل مشابه در بیمارستان دولتی عدد کمتری نسبت به خصوصی دریافت کند، باید جزء حرفه‌ای در مراکز دولتی و دانشگاهی افزایش یابد نه این که برویم دستمزد بخش خصوصی را پایین بیاوریم.

وی ادامه داد: باید منابع سازمان‌های بیمه گر تقویت شود و مدیریت منابع داشته باشند تا بتوانند تعرفه خدمات را در مراکز خصوصی و دولتی یکسان کنند.

دکتر رئیس زاده با اشاره به قرداد بیمه ها و پزشکان نیز گفت: در قانون بودجه امسال بحث الزام قرارداد پزشکان با بیمه‌ها مطرح شده بود اما این کار چالش‌های بسیار زیادی دارد. زیرساخت لازم برای اجرایی شدن این قانون، هنوز فراهم نشده است.مثلا بیمه‌های ما آن طور که باید و بر اساس قانون مطالبات را پرداخت نمی کنند، الآن خیلی وضعیت بهتر شده اما هنوز هم عقب ماندگی‌هایی دارند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی افزود: بحث بعدی قیمت گذاری واقعی خدمات بود. در قانون هم آمده که باید قیمت واقعی خدمات محاسبه شود. قیمت واقعی برای خدمت واقعی که اگر اجرا شود حتماً و حتماً همه همکاران ما تمایلشان افزون خواهد شد که با بیمه‌ها قرارداد ببندند.

وی عنوان کرد: ما به دوستان بیمه گر هم عرض کردیم قانون گفته قرارداد با پزشکان باید ببندید، این قرارداد دو طرفه است. اگر شرایط قرارداد به شکل دو طرفه رعایت شود و به جمع بندی برسیم حتماً همه همکاران ما تمایل دارند این کار را انجام دهند، اما اگر قرار باشد قیمت خدمات دستوری باشد، پرداخت‌ها طبق قانون نباشد و تخلفاتی از آن سمت صورت بگیرد و این طرف مکلف باشد همه این‌ها را به دوش بکشد؛ چنین قراردادی یک قرارداد یک طرفه خواهد بود .


کد مطلب: 3544

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3544/علت-ارجاع-بیمار-بخش-دولتی-خصوصی-توسط-برخی-پزشکان

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir