کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه کرد بودجه امسال نباید ملاک سال بعد باشد

27 دی 1401 ساعت 20:16

مدیرکل دارو و موارد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: عملکرد پایین بیمه ها برای بودجه 73 همتی امسال بخاطر این بوده که مطالبات زنجیره تامین دارو بموقع پرداخت نشده است و نباید این عملکرد مبنای بودجه سال آینده قرار بگیرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد پیکان‌پور افزود: اگر با این رویکرد به تامین دارو نگاه کنیم برای ذخیره راهبردی دچار مشکل می شویم و رویکرد مسئولان سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به دارو تغییر کند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی گزارش داده که 15 همت به شرکت های دارویی پرداخت کردیم اما بررسی های ما نشان می دهد که 10 هزار میلیارد تومان از این رقم، مربوط به وام های سال 1400 بوده که صرفا تمدید اعتبار شده اند و اگر طرح دارویار هم اجرا نمی شد عملا این رقم از تسهیلات تعلق می گرفت.

پیکانپور گفت: معاون اول رئیس جمهور به بانک ها ابلاغ کرده بود که 15 هزار میلیارد تومان به شرکت های دارویی تسهیلات بدهند تا سرمایه در گردش مورد نیاز تامین شود.

مدیرکل دارو و موارد تحت کنترل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: بیمارستان های ما 12 هزار میلیارد تومان به شرکت های پخش بدهی دارند و متاسفانه سازمان تامین اجتماعی در بخش بستری، از آذر ماه سال گذشته مطالبات را پرداخت نکرده است. بر همین اساس بیمارستان نیز توان پرداخت پول دارو را به شرکت های پخش ندارد و این باعث می شود کمبود دارو در بیمارستان بروز کند.



 


کد مطلب: 3953

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3953/هزینه-بودجه-امسال-نباید-ملاک-سال-بعد-باشد

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir