کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلاف وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بر سر کمبود پرستار

13 بهمن 1401 ساعت 10:38

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: برای استاندارد پرستاری ۳ شاخص وجود دارد که نسبت پرستار به تخت بیمارستانی، پرستار به جمعیت و پرستار به پزشک را ارزیابی می کنند اکنون در کشور ما میانگین نسبت پرستار به ازای هر تخت ۰/۹ است که باید ۱.۸ باشد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عباس عبادی افزود: در برخی مناطق کم برخوردار نسبت پرستار به تخت بیمارستانی ۰/۶ است، استانداردی که وزارت بهداشت قبول دارد که البته مورد اختلاف با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی است ۱.۸ است.

وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر همکار شاغل پرستاری داریم اما باید معادل وضعیت فعلی پرستار داشته باشیم.

عبادی عنوان کرد: برای شاخص پرستار به پزشک نیز باید به ازای هر یک پزشک، ۳ پرستار داشته باشیم که این شاخص در ایران یک به یک است که با این شاخص هم دو برابر وضعیت موجود نیاز به پرستار داریم
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: برخی از پرستارانی که در دوران کرونا طرح خود را گذراندند و یا حتی تمدید طرح شدند، در آزمون استخدام سال ۹۹ جذب شدند. در سال ۹۹ نزدیک به ۱۹ هزار نفر پرستار استخدام کردیم و در تبدیل وضعیت سال قبل از ۶۷ هزار نفری که وزارت بهداشت جذب کرد، ۱۲ هزار نفر پرستار بودند.

وی افزود: برخی از همکارانی که خود را پرستار بیکار اعلام می‌کنند، در بخش خصوصی زمینه استخدام دارند اما تمایل عمومی این است که در بخش دولتی جذب شوند، ضمن اینکه ما در برخی مناطق به شدت نیاز به استخدام پرستار داریم که داوطلبی وجود ندارد و یا اگر جایی داوطلب داشته باشد افراد بومی نیستند و پس از استخدام تقاضای تغییر محل خدمت می‌دهند.


کد مطلب: 3991

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/3991/اختلاف-وزارت-بهداشت-سازمان-برنامه-بودجه-سر-کمبود-پرستار

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir