کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرید راهبردی بجای قیمت‌گذاری دستوری

25 اسفند 1401 ساعت 14:26

رییس فدراسیون اقتصاد سلامت گفت: در کمیسیون ماده ۲۰ قیمت‌گذاری دارو ۵ نفر حضور دارند که ۴ نفر از آنها شخصیت حقوقی وابسته به دولت هستند و یکنفر دیگر هم منصوب وزیر بهداشت است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمود نجفی عرب با اشاره به لزوم تغییرات بنیادی در نحوه تعیین قیمت دارو، افزود: بجای قیمت‌گذاری دستوری دارو باید سازمان‌های بیمه گر را مکلف به خریدهای راهبردی کرد و بطور مثال سازمانی نظیر تامین اجتماعی می‌تواند از طریق مناقصه، خریدهای لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: خریدهای راهبردی و با روش هایی مثل مناقصه باعث می‌شود تا رقابت بین شرکت های داروسازی تشدید شود و سازمان های بیمه گر می‌توانند هم از نظر قیمت و هم کیفیت، داروی مناسب‌تری تامین کنند.

نجفی عرب گفت: در حال حاضر تمام اعضای تصمیم گیرنده در کمیسیون قیمت گذاری دارو، افرادی از سوی دولت هستند و صاحبان کسب و کار هیچ مشارکتی در تعیین قیمت ندارند.

وی عنوان کرد: فعالان صنعت داروسازی مخالف هر نوع ارز ترجیحی یا نیمایی هستند چرا که اختصاص هر نوع ارز با قیمتی کمتر از ارز آزاد باعث می شود تا دولت تعیین کننده قیمت نهایی شود و این نوع قیمت گذاری مشکلات زیادی برای فعالان صنعت ایجاد کرده است.


کد مطلب: 4062

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/video/4062/خرید-راهبردی-بجای-قیمت-گذاری-دستوری

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir