کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه های علوم پزشکی پول دارو را جای دیگری هزینه می کنند

26 ارديبهشت 1401 ساعت 18:52

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دانشگاه های علوم پزشکی برخلاف قانون پول دارو را در جایی دیگر هزینه می کنند و برایشان مهم نیست که چه مشکلاتی گریبان گیر شرکت های دارویی می شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر دارو؛ نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور بررسی آخرین وضعیت پرداخت مطالبات صنایع داروئی، تجهیزات پزشکی و شرکت‌های پخش توسط سازمان‌های بیمه گر، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست گفت: بشترین بدهی به شرکت های پخش مربوط به شستا است، در این رابطه سلامت مردم در خطر است و بی انصافی است که به آنها توجه نشود.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی برخلاف قانون پول دارو را در جایی دیگر هزینه می کنند و برایشان مهم نیست که چه مشکلاتی گریبان گیر شرکت های دارویی می شود، وزارت بهداشت را باید مکلف کرد که قانون را اجرا کند و هیچ دلیلی وجود ندارد که همچنان بدهی های پرداخت نشده مربوط به سال های 97 و 98 داشته باشیم.
 
ابراهیمی ادامه داد: وزارت بهداشت باید مکلف شود که پول دارو را در جایی دیگر هزینه نکند؛ در حق شرکت های دارویی ظلم شده و نمی توان گفت دارو را تامین و تولید کنند اما پول داروها را سه سال بعد به آنها بدهیم، در مورد بسیاری از داروها با کمبود مواجهیم و با توجه به این اتفاقات، انتظار هم داریم شرکت ها با مشکل مواجه نشوند.


کد مطلب: 2965

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2965/دانشگاه-های-علوم-پزشکی-پول-دارو-جای-دیگری-هزینه-می-کنند

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir