۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۲۹۶۵

دانشگاه های علوم پزشکی پول دارو را جای دیگری هزینه می کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دانشگاه های علوم پزشکی برخلاف قانون پول دارو را در جایی دیگر هزینه می کنند و برایشان مهم نیست که چه مشکلاتی گریبان گیر شرکت های دارویی می شود.
دانشگاه های علوم پزشکی پول دارو را جای دیگری هزینه می کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ نشست کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور بررسی آخرین وضعیت پرداخت مطالبات صنایع داروئی، تجهیزات پزشکی و شرکت‌های پخش توسط سازمان‌های بیمه گر، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نشست گفت: بشترین بدهی به شرکت های پخش مربوط به شستا است، در این رابطه سلامت مردم در خطر است و بی انصافی است که به آنها توجه نشود.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی برخلاف قانون پول دارو را در جایی دیگر هزینه می کنند و برایشان مهم نیست که چه مشکلاتی گریبان گیر شرکت های دارویی می شود، وزارت بهداشت را باید مکلف کرد که قانون را اجرا کند و هیچ دلیلی وجود ندارد که همچنان بدهی های پرداخت نشده مربوط به سال های 97 و 98 داشته باشیم.
 
ابراهیمی ادامه داد: وزارت بهداشت باید مکلف شود که پول دارو را در جایی دیگر هزینه نکند؛ در حق شرکت های دارویی ظلم شده و نمی توان گفت دارو را تامین و تولید کنند اما پول داروها را سه سال بعد به آنها بدهیم، در مورد بسیاری از داروها با کمبود مواجهیم و با توجه به این اتفاقات، انتظار هم داریم شرکت ها با مشکل مواجه نشوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما