کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تقلید نمی توان در صنعت آرایشی بهداشتی موفق شد

30 ارديبهشت 1401 ساعت 9:08

نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: آمیختن روغن‌والکل و اسانس و طراحی و کپی‌کردن از کالایی مشابه نامش تولید نیست و با این شیوه نه تنها صادرات بلکه حتی نمی‌توانیم بازار داخلی را بدست آوریم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ موسی احمدزاده افزود: آمیختن چند ماده باهم یا تقلید از یک ایده یا طراحی تکراری از یک مدل، نامش نه هنر است نه تولید خلاق. مثلا آمیختن روغن‌والکل و اسانس و طراحی و کپی‌کردن از کالایی مشابه، نامش تولید ادکلن نیست. در فرایند این صنعت، پدیده‌های بسیار مهمی از جمله فرایند طراحی رایحه، شیشه و بسته‌بندی و مواد اولیه با کیفیت دخالت دارد.

وی تصریح کرد: ما در بازار صنایع آرایشی–بهداشتی و عطر و ادکلن، فاصله بسیار زیادی با کشورهایی مثل فرانسه، آمریکا، ایتالیا، سوئیس و آلمان داریم البته کشورهای همسایه مانند امارات و ترکیه نیز در حال پیشروی هستند هر چند فعلا صادراتشان محدود است.
نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی بهداشتی گفت: نقش دولت در هدایت و نظارت برای حمایت از تولیدکننده بسیار موثر است و با ایجاد قوانین مناسب به جای اقتصاد دستوری می‌تواند گام مهمی برای جذب سرمایه‌گذار بردارد.

وی عنوان کرد: کالاهای تولیدی ما باید بگونه‌ای متفاوت باشد که مزیت رقابتی نسبی داشته و شایستگی‌های ممتاز کسب کند که در نتیجه آن علاوه بر پوشش مصرف داخلی، از مرزها گذر کرده و به سبد خرید مشتریان کشورهای همسایه و جهان اضافه شود.

نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی بهداشتی گفت: تحقیق‌وتوسعه اصل مهم خلاقیت در هر صنعت به‌حساب می‌آید. مطالعه تاریخچه برندهای جهانی گواه این است که آنان چه فراز و نشیبی را پیمایش کرده‌اند و بی‌شک یک‌شبه و یک‌ساله به جایگاه برتر خود نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: ما باید به سمت تولید صادرات‌محور گام برداریم و درجایی که مزیت رقابتی نیست، ورود به چرخه تولید شاید اشتباه‌ است. پیش‌از هرگونه سرمایه‌گذاری با یک بررسی میدانی می‌توان پی برد که میزان بهره‌وری و اشتغال پایدار چقدر است.


کد مطلب: 2979

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/2979/تقلید-نمی-توان-صنعت-آرایشی-بهداشتی-موفق

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir