۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۹۷۹

با تقلید نمی توان در صنعت آرایشی بهداشتی موفق شد

نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: آمیختن روغن‌والکل و اسانس و طراحی و کپی‌کردن از کالایی مشابه نامش تولید نیست و با این شیوه نه تنها صادرات بلکه حتی نمی‌توانیم بازار داخلی را بدست آوریم.
با تقلید نمی توان در صنعت آرایشی بهداشتی موفق شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ موسی احمدزاده افزود: آمیختن چند ماده باهم یا تقلید از یک ایده یا طراحی تکراری از یک مدل، نامش نه هنر است نه تولید خلاق. مثلا آمیختن روغن‌والکل و اسانس و طراحی و کپی‌کردن از کالایی مشابه، نامش تولید ادکلن نیست. در فرایند این صنعت، پدیده‌های بسیار مهمی از جمله فرایند طراحی رایحه، شیشه و بسته‌بندی و مواد اولیه با کیفیت دخالت دارد.

وی تصریح کرد: ما در بازار صنایع آرایشی–بهداشتی و عطر و ادکلن، فاصله بسیار زیادی با کشورهایی مثل فرانسه، آمریکا، ایتالیا، سوئیس و آلمان داریم البته کشورهای همسایه مانند امارات و ترکیه نیز در حال پیشروی هستند هر چند فعلا صادراتشان محدود است.
نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی بهداشتی گفت: نقش دولت در هدایت و نظارت برای حمایت از تولیدکننده بسیار موثر است و با ایجاد قوانین مناسب به جای اقتصاد دستوری می‌تواند گام مهمی برای جذب سرمایه‌گذار بردارد.

وی عنوان کرد: کالاهای تولیدی ما باید بگونه‌ای متفاوت باشد که مزیت رقابتی نسبی داشته و شایستگی‌های ممتاز کسب کند که در نتیجه آن علاوه بر پوشش مصرف داخلی، از مرزها گذر کرده و به سبد خرید مشتریان کشورهای همسایه و جهان اضافه شود.

نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی بهداشتی گفت: تحقیق‌وتوسعه اصل مهم خلاقیت در هر صنعت به‌حساب می‌آید. مطالعه تاریخچه برندهای جهانی گواه این است که آنان چه فراز و نشیبی را پیمایش کرده‌اند و بی‌شک یک‌شبه و یک‌ساله به جایگاه برتر خود نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: ما باید به سمت تولید صادرات‌محور گام برداریم و درجایی که مزیت رقابتی نیست، ورود به چرخه تولید شاید اشتباه‌ است. پیش‌از هرگونه سرمایه‌گذاری با یک بررسی میدانی می‌توان پی برد که میزان بهره‌وری و اشتغال پایدار چقدر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما