کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم ایجاد سیستم های شناسایی قوی برای آبله میمون

13 خرداد 1401 ساعت 12:43

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: آبله میمون فعلا قابلیت همه گیری ندارد اما بدلیل بروز ضایعات پوستی و عوارض آن برای فرد مبتلا باید سیستم‌های شناسایی قوی داشته باشیم تا موارد مشکوک بیماری را بسرعت شناسایی و قرنطینه کنیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر پیام طبرسی با اشاره به افزایش مبتلایان به آبله میمون در جهان، افزود: آبله میمونی در حال حاضر قابلیت تبدیل به پاندمی را ندارد، زیرا سرایت‌پذیری آن به اندازه بیماری‌هایی مانند کرونا نیست و افرادی که به آن مبتلا می‌شوند تماس‌های مستقیم با ترشحات بیمار داشته‌اند یا به مدت طولانی با فرد مبتلا در یک محیط قرار داشته‌ و در معرض قطرات تنفسی بیمار بوده‌اند.

دکتر طبرسی خاطر نشان کرد: دوره نهفتگی بیماری آبله میمونی 2 هفته است، نخستین علائمی که در فرد مبتلا بروز پیدا می‌کند، مشابه سایر بیماری‌های ویروسی، شامل تب و لرز و احساس خستگی و ناخوشی است و سپس ضایعات پوستی بروز پیدا می‌کند.

این فلوشیپ بیماری‌های عفونی درباره تاثیر واکسن‌های آبله بر جلوگیری از ابتلا به آبله میمونی گفت: واکسن‌های آبله در کشورمان به متولدین 1360 به قبل تزریق شده و این افراد تا 80 درصد در مقابل بیماری آبله میمون مصون هستند.

وی تصریح کرد: در کشورهایی که موارد ابتلا به آبله میمونی افزایش یافته، واکسن آبله فقط به افرادی مانند کادر درمان و سایر افراد در تماس با مبتلایان تزریق می‌شود و به همه مردم تزریق نمی‌شود البته باید دید در آینده وضعیت شیوع بیماری آبله میمونی چطور خواهد بود


کد مطلب: 3055

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3055/لزوم-ایجاد-سیستم-های-شناسایی-قوی-آبله-میمون

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir