۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۳۰۵۵

لزوم ایجاد سیستم های شناسایی قوی برای آبله میمون

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: آبله میمون فعلا قابلیت همه گیری ندارد اما بدلیل بروز ضایعات پوستی و عوارض آن برای فرد مبتلا باید سیستم‌های شناسایی قوی داشته باشیم تا موارد مشکوک بیماری را بسرعت شناسایی و قرنطینه کنیم.
لزوم ایجاد سیستم های شناسایی قوی برای آبله میمون
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر پیام طبرسی با اشاره به افزایش مبتلایان به آبله میمون در جهان، افزود: آبله میمونی در حال حاضر قابلیت تبدیل به پاندمی را ندارد، زیرا سرایت‌پذیری آن به اندازه بیماری‌هایی مانند کرونا نیست و افرادی که به آن مبتلا می‌شوند تماس‌های مستقیم با ترشحات بیمار داشته‌اند یا به مدت طولانی با فرد مبتلا در یک محیط قرار داشته‌ و در معرض قطرات تنفسی بیمار بوده‌اند.

دکتر طبرسی خاطر نشان کرد: دوره نهفتگی بیماری آبله میمونی 2 هفته است، نخستین علائمی که در فرد مبتلا بروز پیدا می‌کند، مشابه سایر بیماری‌های ویروسی، شامل تب و لرز و احساس خستگی و ناخوشی است و سپس ضایعات پوستی بروز پیدا می‌کند.

این فلوشیپ بیماری‌های عفونی درباره تاثیر واکسن‌های آبله بر جلوگیری از ابتلا به آبله میمونی گفت: واکسن‌های آبله در کشورمان به متولدین 1360 به قبل تزریق شده و این افراد تا 80 درصد در مقابل بیماری آبله میمون مصون هستند.

وی تصریح کرد: در کشورهایی که موارد ابتلا به آبله میمونی افزایش یافته، واکسن آبله فقط به افرادی مانند کادر درمان و سایر افراد در تماس با مبتلایان تزریق می‌شود و به همه مردم تزریق نمی‌شود البته باید دید در آینده وضعیت شیوع بیماری آبله میمونی چطور خواهد بود
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما