کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو با رییس جمهور برای افزایش قیمت دارو

17 خرداد 1401 ساعت 19:45

رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در خصوص افزایش قیمت دارو با رییس جمهور صحبت کردیم و بنا شد سازمان غذا و دارو بررسی های لازم را انجام دهد و دو هفته دیگر نتیجه را به رییس جمهور گزارش دهیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری از پیگیری مشکلات داروسازان از رییس جمهور خبر داد و افزود: رئیس جمهور تاکید کرد که این موضوع باید توسط سازمان غذا و دارو بررسی و در مورد آن کار کارشناسی و اطلاعات و آماری استخراج شود تا بتوان بر اساس آن قضاوت کرد و ببینیم با توجه به تمامی مسائل، چه میزان باید به قیمت دارو افزوده شود و شرکت های تولیدکننده بتوانند داروی با کیفیت تولید و مشکلی برای مردم پیش نیاید.

 وی گفت: مشکلات و دغدغه‌های سندیکای تولیدکنندگان دارو را مطرح کردم در واقع قیمت همه اقلام و حامل‌های انرژی و همچنین دستمزد کارگران بین 38 تا 57 درصد افزایش یافته و به طور قطع قیمت دارو هم گران خواهد شد و باید بیمه‌ها مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

شهریاری ادامه داد: مجلس در بودجه 1401 ارز ترجیحی را حذف نکرد بلکه اختیار آن را بر عهده دولت گذاشت و دولت در تخصیص ارز ترجیحی ممنوعیتی ندارد و در صورت عدم اختصاص هم مجلس منابع ریالی آن را در بودجه تأمین کرده است، دولت می تواند مابه التفاوت ارز 4200 و ارز نیمایی را تامین کند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته در مورد مشکلات داروسازان و قیمت دارو در نهایت رئیس جمهور گفت که این موضوع باید توسط سازمان غذا و دارو بررسی شود تا بتوان بر اساس آن قضاوت کرد و ببینیم با توجه به تمامی مسائل چه میزان باید به قیمت دارو افزوده شود.

وی یادآور شد: در نشست تاکید کردم که طی دو هفته با کار کارشناسی دقیق این موضوع بررسی شود تا در جلسه آینده ستاد کرونا گزارش آن را به رئیس جمهور ارائه کنیم و ببینیم که چگونه می‌توان مشکل را حل کرد و تامین دارو با مشکل مواجه نشوند.


کد مطلب: 3077

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3077/گفتگو-رییس-جمهور-افزایش-قیمت-دارو

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir