۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۳۰۷۷

گفتگو با رییس جمهور برای افزایش قیمت دارو

رییس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در خصوص افزایش قیمت دارو با رییس جمهور صحبت کردیم و بنا شد سازمان غذا و دارو بررسی های لازم را انجام دهد و دو هفته دیگر نتیجه را به رییس جمهور گزارش دهیم.
گفتگو با رییس جمهور برای افزایش قیمت دارو
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ حسینعلی شهریاری از پیگیری مشکلات داروسازان از رییس جمهور خبر داد و افزود: رئیس جمهور تاکید کرد که این موضوع باید توسط سازمان غذا و دارو بررسی و در مورد آن کار کارشناسی و اطلاعات و آماری استخراج شود تا بتوان بر اساس آن قضاوت کرد و ببینیم با توجه به تمامی مسائل، چه میزان باید به قیمت دارو افزوده شود و شرکت های تولیدکننده بتوانند داروی با کیفیت تولید و مشکلی برای مردم پیش نیاید.

 وی گفت: مشکلات و دغدغه‌های سندیکای تولیدکنندگان دارو را مطرح کردم در واقع قیمت همه اقلام و حامل‌های انرژی و همچنین دستمزد کارگران بین 38 تا 57 درصد افزایش یافته و به طور قطع قیمت دارو هم گران خواهد شد و باید بیمه‌ها مابه التفاوت قیمت را پرداخت کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

شهریاری ادامه داد: مجلس در بودجه 1401 ارز ترجیحی را حذف نکرد بلکه اختیار آن را بر عهده دولت گذاشت و دولت در تخصیص ارز ترجیحی ممنوعیتی ندارد و در صورت عدم اختصاص هم مجلس منابع ریالی آن را در بودجه تأمین کرده است، دولت می تواند مابه التفاوت ارز 4200 و ارز نیمایی را تامین کند.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: پس از بحث و گفت و گوهای صورت گرفته در مورد مشکلات داروسازان و قیمت دارو در نهایت رئیس جمهور گفت که این موضوع باید توسط سازمان غذا و دارو بررسی شود تا بتوان بر اساس آن قضاوت کرد و ببینیم با توجه به تمامی مسائل چه میزان باید به قیمت دارو افزوده شود.

وی یادآور شد: در نشست تاکید کردم که طی دو هفته با کار کارشناسی دقیق این موضوع بررسی شود تا در جلسه آینده ستاد کرونا گزارش آن را به رئیس جمهور ارائه کنیم و ببینیم که چگونه می‌توان مشکل را حل کرد و تامین دارو با مشکل مواجه نشوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما