کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر پزشک قلابی باشید فقط ۱۰ میلیون تومان جریمه می شوید

5 تير 1401 ساعت 11:29

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اگر فردی در حوزه سلامت مداخله غیرمجاز انجام دهد و به فرد دیگر آسیب بزند حداکثر جریمه‌اش ۱۰ میلیون تومان است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمد رییس‌زاده درباره فعالیت پزشک‌نماها، افزود: باید توجه کرد که آسیب مداخلات غیر مجاز در درمان مردم، بیش از حوزه‌هایی است که پزشکان واقعی مرتکب قصور می‌شوند.

وی گفت: قوانین در این زمینه بازدارنده نیست، و در مورد افرادی که پزشک نیستند اما مداخلات غیر مجاز درمانی انجام می‌دهند، مسیر شفافی برای شکایت وجود ندارد و قانون در این زمینه بسیار ضعیف است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بر این اساس گام اول اصلاح قانون بوده و آگاهی دادن به مردم نیز گام دوم است. انتظار داریم که وقتی مردم به جایی برای اقدامات درمانی مراجعه می‌کنند. حتما مجوزهای مربوطه را ببینند و هوشیار باشند و بررسی کنند که آیا این کلینیک یا مطب مجوز انجام چنین اقدام درمانی را دارد یا خیر و اگر مجوز دارد، تاریخش نگذشته باشد، تاریخ پروانه مطب، کلینیک و آزمایشگاه و ... نگذشته باشد و فردی که می‌خواهد یک اقدام درمانی را انجام دهد، مجوز این کار را دارد یا خیر.


کد مطلب: 3167

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3167/اگر-پزشک-قلابی-باشید-فقط-۱۰-میلیون-تومان-جریمه-می-شوید

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir