۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۱۶۷

اگر پزشک قلابی باشید فقط ۱۰ میلیون تومان جریمه می شوید

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اگر فردی در حوزه سلامت مداخله غیرمجاز انجام دهد و به فرد دیگر آسیب بزند حداکثر جریمه‌اش ۱۰ میلیون تومان است.
اگر پزشک قلابی باشید فقط ۱۰ میلیون تومان جریمه می شوید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ دکتر محمد رییس‌زاده درباره فعالیت پزشک‌نماها، افزود: باید توجه کرد که آسیب مداخلات غیر مجاز در درمان مردم، بیش از حوزه‌هایی است که پزشکان واقعی مرتکب قصور می‌شوند.

وی گفت: قوانین در این زمینه بازدارنده نیست، و در مورد افرادی که پزشک نیستند اما مداخلات غیر مجاز درمانی انجام می‌دهند، مسیر شفافی برای شکایت وجود ندارد و قانون در این زمینه بسیار ضعیف است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بر این اساس گام اول اصلاح قانون بوده و آگاهی دادن به مردم نیز گام دوم است. انتظار داریم که وقتی مردم به جایی برای اقدامات درمانی مراجعه می‌کنند. حتما مجوزهای مربوطه را ببینند و هوشیار باشند و بررسی کنند که آیا این کلینیک یا مطب مجوز انجام چنین اقدام درمانی را دارد یا خیر و اگر مجوز دارد، تاریخش نگذشته باشد، تاریخ پروانه مطب، کلینیک و آزمایشگاه و ... نگذشته باشد و فردی که می‌خواهد یک اقدام درمانی را انجام دهد، مجوز این کار را دارد یا خیر.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما