کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حذف ارز ترجیحی کمبود دارو رفع می‌شود

11 تير 1401 ساعت 16:15

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی گفت: علت کمبود دارو این است که کارخانه های داروسازی اصلاح قیمت نداشتند و با قیمت هایی که هست نمی توانند دارو تولید کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محسن فتحی با اشاره به لزوم حذف ارز ترجیحی دارو افزود: دولت باید جراحی اقتصادی در حوزه دارو را انجام دهد، سازمان غذا و دارو لیست تعیین قیمت را ۲۵ اردیبهشت ماه ارسال کرده است اما هنوز اعمال نشده، اگر لیست قیمت ها اعمال شود و پوشش دهی سازمان های بیمه گر کامل شود تا فشار به مردم نیاید، این مشکلات نیز حل می شوند و در عرض 2 تا 3 ماه تمام قفسه های داروخانه ها پر می شود.

وی ادامه داد: دولت باید ارز ترجیحی دارو را حذف کند. ما وقتی می گوییم مردمی سازی یارانه ها یعنی اینکه یارانه و ارز دولتی بجای شرکت های تامین کننده به سازمان های بیمه گر داده شود و بیمار از این یارانه استفاده کند.

فتحی تاکید کرد: دولت نباید از قانون تخطی کند. اگر ارز ترجیحی حذف شود مابه تفاوت به سازمان های بیمه گر داده می شود و بیمار دیگر استرس ندارد، محصولات شرکت های دارویی هم گران می شود و عرضه دارو برای آنها به صرفه می شود. با این کار هم بیمار به دارو دسترسی دارد و هم یارانه ای که به سازمان های بیمه گر می دهند به بیمار می رسد.


کد مطلب: 3198

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3198/حذف-ارز-ترجیحی-کمبود-دارو-رفع-می-شود

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir