۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۱۹۸

با حذف ارز ترجیحی کمبود دارو رفع می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی گفت: علت کمبود دارو این است که کارخانه های داروسازی اصلاح قیمت نداشتند و با قیمت هایی که هست نمی توانند دارو تولید کنند.
با حذف ارز ترجیحی کمبود دارو رفع می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محسن فتحی با اشاره به لزوم حذف ارز ترجیحی دارو افزود: دولت باید جراحی اقتصادی در حوزه دارو را انجام دهد، سازمان غذا و دارو لیست تعیین قیمت را ۲۵ اردیبهشت ماه ارسال کرده است اما هنوز اعمال نشده، اگر لیست قیمت ها اعمال شود و پوشش دهی سازمان های بیمه گر کامل شود تا فشار به مردم نیاید، این مشکلات نیز حل می شوند و در عرض 2 تا 3 ماه تمام قفسه های داروخانه ها پر می شود.

وی ادامه داد: دولت باید ارز ترجیحی دارو را حذف کند. ما وقتی می گوییم مردمی سازی یارانه ها یعنی اینکه یارانه و ارز دولتی بجای شرکت های تامین کننده به سازمان های بیمه گر داده شود و بیمار از این یارانه استفاده کند.

فتحی تاکید کرد: دولت نباید از قانون تخطی کند. اگر ارز ترجیحی حذف شود مابه تفاوت به سازمان های بیمه گر داده می شود و بیمار دیگر استرس ندارد، محصولات شرکت های دارویی هم گران می شود و عرضه دارو برای آنها به صرفه می شود. با این کار هم بیمار به دارو دسترسی دارد و هم یارانه ای که به سازمان های بیمه گر می دهند به بیمار می رسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما