کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محصولات تقلبی حاصل خطای سیاستگذاری

26 تير 1401 ساعت 11:52

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: وقتی شاهد این حجم از کالای قاچاق، تاریخ مصرف گذشته، تقلبی و فاقد اصالت در بازار هستیم باید باور کنیم که در حوزه سیاستگذاری خطا کرده ایم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدرضا بحیرایی با اشاره به اهمیت اصالت اقلام آرایشی و بهداشتی افزود: هرگونه بی توجهی و خطا در بحث اصالت، سلامت جامعه را با دست اندازهای کوچک و بزرگ مواجه می کند. برای محدودسازی اقلام آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق، باید دست از سیاست های سلیقه‌ای برداریم و بر اساس یک تقسیم کار ملی پیش برویم.

وی تاکید کرد: سیاستگذاران باید یک استراتژی پایدار و بلندمدت که نقش همه ذینفعان در آن دیده شده باشد را تنظیم و ابلاغ کنند و در این مسیر جایگاه مناسبی را نیز برای تشکل های تخصصی در نظر بگیرند. همه نظام های سلامت نسبت به رصد، ردیابی و اصالت سنجی این کالاها حساسیت و دقت نظر دارند و برنامه های منسجمی در این خصوص پیاده سازی می کنند و به نظر من، اولین اشتباه این بوده که به رای و نظر تشکل های تخصصی اعتماد نکرده ایم.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ادامه داد: سازمان غذا و دارو از دهه های گذشته، برنامه ریزی های شایسته ای در خصوص نظارت بر اقلام بهداشتی و آرایشی داشته و تلاش های زیادی را صرف محدودسازی بازار کالاهای قاچاق و تقلبی کرده است ولی به دلایل مختلف، این برنامه ها ناقص باقی ماندند.

بحیرایی افزود: اخیرا رئیس سازمان غذا و دارو نیز از وفور کالای قاچاق و تقلبی در این حوزه اظهار نگرانی کرد و رویکردهایی را ارائه داد که امیدواریم مورد نظر سایر دستگاه های دست اندرکار قرار گیرد.


کد مطلب: 3269

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3269/محصولات-تقلبی-حاصل-خطای-سیاستگذاری

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir