۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۲۶۹

محصولات تقلبی حاصل خطای سیاستگذاری

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: وقتی شاهد این حجم از کالای قاچاق، تاریخ مصرف گذشته، تقلبی و فاقد اصالت در بازار هستیم باید باور کنیم که در حوزه سیاستگذاری خطا کرده ایم.
محصولات تقلبی حاصل خطای سیاستگذاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمدرضا بحیرایی با اشاره به اهمیت اصالت اقلام آرایشی و بهداشتی افزود: هرگونه بی توجهی و خطا در بحث اصالت، سلامت جامعه را با دست اندازهای کوچک و بزرگ مواجه می کند. برای محدودسازی اقلام آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق، باید دست از سیاست های سلیقه‌ای برداریم و بر اساس یک تقسیم کار ملی پیش برویم.

وی تاکید کرد: سیاستگذاران باید یک استراتژی پایدار و بلندمدت که نقش همه ذینفعان در آن دیده شده باشد را تنظیم و ابلاغ کنند و در این مسیر جایگاه مناسبی را نیز برای تشکل های تخصصی در نظر بگیرند. همه نظام های سلامت نسبت به رصد، ردیابی و اصالت سنجی این کالاها حساسیت و دقت نظر دارند و برنامه های منسجمی در این خصوص پیاده سازی می کنند و به نظر من، اولین اشتباه این بوده که به رای و نظر تشکل های تخصصی اعتماد نکرده ایم.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ادامه داد: سازمان غذا و دارو از دهه های گذشته، برنامه ریزی های شایسته ای در خصوص نظارت بر اقلام بهداشتی و آرایشی داشته و تلاش های زیادی را صرف محدودسازی بازار کالاهای قاچاق و تقلبی کرده است ولی به دلایل مختلف، این برنامه ها ناقص باقی ماندند.

بحیرایی افزود: اخیرا رئیس سازمان غذا و دارو نیز از وفور کالای قاچاق و تقلبی در این حوزه اظهار نگرانی کرد و رویکردهایی را ارائه داد که امیدواریم مورد نظر سایر دستگاه های دست اندرکار قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما