کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات ورود "امی‌سیزوماب" به فهرست دارویی

4 مرداد 1401 ساعت 11:12

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت گفت: در معاونت درمان و سازمان غذا و دارو مطالعاتی برای تعیین هزینه-اثربخش بودن داروی امی‌سیزوماب (Emicizumab) انجام شد که نشان داد در طولانی‌مدت میزان ناتوانی و بستری شدن بیماران هموفیلی را کاهش می‌دهد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ امیرحسام علیرضایی در خصوص اضافه شدن داروی جدید امی‌سیزوماب (Emicizumab) به فهرست دارویی کشور، افزود: این دارو وارد فهرست دارویی کشور شد، استاندارد و راهنمای مصرف دارو در معاونت درمان تدوین و برای نهایی‌سازی و ابلاغ، در حال انجام استعلام و طی مراحل نهایی‌سازی هستیم. امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر نیز در پوشش بیمه‌ای این دارو همکاری لازم را به عمل آورند و در آینده نزدیک شاهد شروع درمان دارویی با داروی امی‌سیزوماب برای بیماران نیازمند باشیم.

وی درباره وضعیت تامین فاکتور 8 و 9 برای بیماران هموفیلی‌، گفت: در کشور دو نوع فاکتور هشت شامل پلاسمایی و نوترکیب وجود دارد و کمبود فاکتور هشت نداریم. باید توجه کرد که فاکتور هشت پلاسمایی وارداتی بوده و بخشی از آن از محل ارسال پلاسمای ایرانی به خارج از کشور تأمین می‌شود، در عین‌حال فاکتور هشت نوترکیب، تولید داخل است. 

علیرضایی ادامه داد: بیشترین بخش فاکتور ۹ از پلاسمای ایرانی استخراج می‌شود. سایر فاکتورها شامل فایبا، فاکتور هفت، سیزده، PCC و ... بر حسب نیاز بیماران مبتلا در گروه‌های مختلف موجود هستند. در خصوص بیماری فون ویلبراند به عنوان یکی از اختلالات خونریزی‌دهنده، محصولات مورد مصرف شامل هیومیت پی (Humate-P) و ویلیت (Alphanate) بوده که هر دو نوع برای بیماران مبتلا به این بیماران تأمین می‌شود.


کد مطلب: 3313

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3313/جزئیات-ورود-امی-سیزوماب-فهرست-دارویی

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir