۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۳۱۳

جزئیات ورود "امی‌سیزوماب" به فهرست دارویی

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزات بهداشت گفت: در معاونت درمان و سازمان غذا و دارو مطالعاتی برای تعیین هزینه-اثربخش بودن داروی امی‌سیزوماب (Emicizumab) انجام شد که نشان داد در طولانی‌مدت میزان ناتوانی و بستری شدن بیماران هموفیلی را کاهش می‌دهد.
جزئیات ورود "امی‌سیزوماب" به فهرست دارویی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ امیرحسام علیرضایی در خصوص اضافه شدن داروی جدید امی‌سیزوماب (Emicizumab) به فهرست دارویی کشور، افزود: این دارو وارد فهرست دارویی کشور شد، استاندارد و راهنمای مصرف دارو در معاونت درمان تدوین و برای نهایی‌سازی و ابلاغ، در حال انجام استعلام و طی مراحل نهایی‌سازی هستیم. امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر نیز در پوشش بیمه‌ای این دارو همکاری لازم را به عمل آورند و در آینده نزدیک شاهد شروع درمان دارویی با داروی امی‌سیزوماب برای بیماران نیازمند باشیم.

وی درباره وضعیت تامین فاکتور 8 و 9 برای بیماران هموفیلی‌، گفت: در کشور دو نوع فاکتور هشت شامل پلاسمایی و نوترکیب وجود دارد و کمبود فاکتور هشت نداریم. باید توجه کرد که فاکتور هشت پلاسمایی وارداتی بوده و بخشی از آن از محل ارسال پلاسمای ایرانی به خارج از کشور تأمین می‌شود، در عین‌حال فاکتور هشت نوترکیب، تولید داخل است. 

علیرضایی ادامه داد: بیشترین بخش فاکتور ۹ از پلاسمای ایرانی استخراج می‌شود. سایر فاکتورها شامل فایبا، فاکتور هفت، سیزده، PCC و ... بر حسب نیاز بیماران مبتلا در گروه‌های مختلف موجود هستند. در خصوص بیماری فون ویلبراند به عنوان یکی از اختلالات خونریزی‌دهنده، محصولات مورد مصرف شامل هیومیت پی (Humate-P) و ویلیت (Alphanate) بوده که هر دو نوع برای بیماران مبتلا به این بیماران تأمین می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما