کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرایط جدید انتقال دانشجویان پزشکی خارج از کشور

8 مرداد 1401 ساعت 15:22

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی از تصمیم‌ این شورا برای ساماندهی انتقال دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند خبر داد و گفت: برای ادامه تحصیل در ایران آزمون صلاحیت علمی برگزار می شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ غلامرضا حسن زاده افزود: بر اساس رأی شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی و به درخواست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در مورد دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفتند و قصد انتقال به ایران را دارند، آزمون صلاحیت علمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی هم که از سال تحصیلی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کردند نیز شامل این آزمون می‌شوند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی افزود: دانشجویانی که بعد از سال تحصیلی ۲۰۲۳_ ۲۰۲۲ به خارج از کشور رفتند، می‌توانند در آزمون صلاحیت علمی شرکت کنند البته فقط برای دوره‌های مقطع کارشناسی پذیرش می‌شوند و بعد از اتمام دوره کارشناسی به پزشکی با قبولی در این آزمون، می توانند ادامه تحصیل دهند.

حسن زاده با بیان اینکه وزارت بهداشت هیچ فرد و شرکتی را در زمینه انتقال دانشجویان معتبر نمی‌داند، گفت: با توجه به شرایط کشور، هر گونه ادعا و بیانیه مبنی بر پیگیری و اعمال فشار در این زمینه کذب است و مردم به هیچ وجه به تبلیغات شرکت‌هایی که برای سودجویی بیانیه‌های بی‌پایه صادر می کنند توجه نداشته باشند و سرنوشت فرزندان خود را دچار تلاطم و آسیب نکنند.


کد مطلب: 3332

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3332/شرایط-جدید-انتقال-دانشجویان-پزشکی-خارج-کشور

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir