۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۳۳۲

شرایط جدید انتقال دانشجویان پزشکی خارج از کشور

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی از تصمیم‌ این شورا برای ساماندهی انتقال دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند خبر داد و گفت: برای ادامه تحصیل در ایران آزمون صلاحیت علمی برگزار می شود.
شرایط جدید انتقال دانشجویان پزشکی خارج از کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ غلامرضا حسن زاده افزود: بر اساس رأی شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی و به درخواست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در مورد دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ برای ادامه تحصیل به خارج کشور رفتند و قصد انتقال به ایران را دارند، آزمون صلاحیت علمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی هم که از سال تحصیلی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کردند نیز شامل این آزمون می‌شوند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی افزود: دانشجویانی که بعد از سال تحصیلی ۲۰۲۳_ ۲۰۲۲ به خارج از کشور رفتند، می‌توانند در آزمون صلاحیت علمی شرکت کنند البته فقط برای دوره‌های مقطع کارشناسی پذیرش می‌شوند و بعد از اتمام دوره کارشناسی به پزشکی با قبولی در این آزمون، می توانند ادامه تحصیل دهند.

حسن زاده با بیان اینکه وزارت بهداشت هیچ فرد و شرکتی را در زمینه انتقال دانشجویان معتبر نمی‌داند، گفت: با توجه به شرایط کشور، هر گونه ادعا و بیانیه مبنی بر پیگیری و اعمال فشار در این زمینه کذب است و مردم به هیچ وجه به تبلیغات شرکت‌هایی که برای سودجویی بیانیه‌های بی‌پایه صادر می کنند توجه نداشته باشند و سرنوشت فرزندان خود را دچار تلاطم و آسیب نکنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما