کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با این سرانه پزشک ناچار می‌شویم از خارج پزشک بیاوریم

29 مرداد 1401 ساعت 17:55

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با این وضعیت سرانه پزشک که بدلیل تعارض منافع رخ داده شاهد حضور پزشکان خارجی برای درمان بیماران ایرانی خواهیم بود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد مهدی مفتح افزود: در اکثر شهرستان ها با کمبود پزشک عمومی و تخصصی مواجه هستیم و در این راستا به‌ناچار هر پزشک باید تعداد زیادی بیمار را معاینه و درمان کند.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب به دلیل کمبود پزشک از بنگلادش، پاکستان و سایر کشورها پزشکان به ایران می‌آمدند و مردم را درمان می‌کردند، ادامه این روند توسط وزارت بهداشت باعث می‌شود که مجدداً برای درمان به پزشکان سایر کشورها متوسل شویم.

مفتح گفت: افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی باعث می‌شود که دسترسی مردم شهرستان و روستا به پزشکان متخصص بیشتر شود، لازم است نهادهای حکومتی و دولت به‌خاطر کم کاری و کوتاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی با آنها برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت رشته‌ها پزشکی به‌صورت قانون درآمده است و لازم است نهادهای حکومتی در صورت عدم اجرای این قانون توسط مجری با آن برخورد کنند، اذعان کرد: لازم است مجری به پرسش‌هایی همچون علت عدم افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی، تربیت دانشجویان علوم پزشکی و غیره پاسخ دهد. باتوجه‌به قانون‌گریزی مجری طرح به نظر می‌رسد که گویا تعارض منافع و انحصارگرایی در این زمینه وجود دارد.


کد مطلب: 3425

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3425/این-سرانه-پزشک-ناچار-می-شویم-خارج-بیاوریم

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir