۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۴۲۵

با این سرانه پزشک ناچار می‌شویم از خارج پزشک بیاوریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با این وضعیت سرانه پزشک که بدلیل تعارض منافع رخ داده شاهد حضور پزشکان خارجی برای درمان بیماران ایرانی خواهیم بود.
با این سرانه پزشک ناچار می‌شویم از خارج پزشک بیاوریم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ محمد مهدی مفتح افزود: در اکثر شهرستان ها با کمبود پزشک عمومی و تخصصی مواجه هستیم و در این راستا به‌ناچار هر پزشک باید تعداد زیادی بیمار را معاینه و درمان کند.

وی ادامه داد: اوایل انقلاب به دلیل کمبود پزشک از بنگلادش، پاکستان و سایر کشورها پزشکان به ایران می‌آمدند و مردم را درمان می‌کردند، ادامه این روند توسط وزارت بهداشت باعث می‌شود که مجدداً برای درمان به پزشکان سایر کشورها متوسل شویم.

مفتح گفت: افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی باعث می‌شود که دسترسی مردم شهرستان و روستا به پزشکان متخصص بیشتر شود، لازم است نهادهای حکومتی و دولت به‌خاطر کم کاری و کوتاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی با آنها برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت رشته‌ها پزشکی به‌صورت قانون درآمده است و لازم است نهادهای حکومتی در صورت عدم اجرای این قانون توسط مجری با آن برخورد کنند، اذعان کرد: لازم است مجری به پرسش‌هایی همچون علت عدم افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی، تربیت دانشجویان علوم پزشکی و غیره پاسخ دهد. باتوجه‌به قانون‌گریزی مجری طرح به نظر می‌رسد که گویا تعارض منافع و انحصارگرایی در این زمینه وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما