کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصرف کیت های قاچاق در آزمایشگاه ها بخاطر کمبود

20 شهريور 1401 ساعت 19:58

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: کمبود کیت های آزمایشگاهی بخاطر تفاوت نرخ ارز است و باید نرخ ارز به نیمایی تغییر پیدا کند چرا که در حال حاضر تامین کننده دچار بلاتکلیفی است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین ناصری افزود: در تهیه کیت‌های آزمایشگاهی مشکلاتی وجود دارد و بار‌ها این مشکلات را با مدیر کل غذا و دارو در میان گذاشته‌ایم و پیشنهاد داده‌ایم یارانه‌ای که به کیت‌ها پرداخت می‌شود قطع شود.

وی عنوان کرد: با قطع یارانه کیت ها باید بیمه‌ها پوشش خود را بیشتر کنند تا فشاری به بیمار وارد نشود.

 ناصری با اشاره به استفاده از کیت های قاچاق گفت: آزمایشگاه ها نباید کیت‌های قاچاقی را تهیه کنند. تحریم‌ها روی تأمین به موقع و کافی وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی تأثیر منفی داشته، اما این کمبود تجهیزات آزمایشگاهی فراگیر نیست، آزمایشگاه‌هایی هم که روند کارشان متوقف نشده است زیادند و 
این طور نیست که آزمایشگاه‌ها از انجام آزمایش‌ها منصرف شده باشند. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت در رابطه با کیفیت کیت‌های داخلی افزود: در همه کشور‌ها برخی سری ساخت‌های کیت‌ها و فراورده‌های آزمایشگاهی از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند. به‌زودی از محصولات موجود در سطح مصرف نمونه‌برداری و ارزیابی عملکرد خواهند شد. چنانچه محصولی از کیفیت لازم برخوردار نباشد، اقدامات قانونی ازجمله فراخوان و جمع‌آوری محصولات اعمال می‌شود.


کد مطلب: 3519

آدرس مطلب :
https://www.khabardaroo.ir/news/3519/مصرف-کیت-های-قاچاق-آزمایشگاه-بخاطر-کمبود

خبر دارو
  https://www.khabardaroo.ir