۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۳۵۱۹

مصرف کیت های قاچاق در آزمایشگاه ها بخاطر کمبود

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: کمبود کیت های آزمایشگاهی بخاطر تفاوت نرخ ارز است و باید نرخ ارز به نیمایی تغییر پیدا کند چرا که در حال حاضر تامین کننده دچار بلاتکلیفی است.
مصرف کیت های قاچاق در آزمایشگاه ها بخاطر کمبود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبردارو؛ عبدالحسین ناصری افزود: در تهیه کیت‌های آزمایشگاهی مشکلاتی وجود دارد و بار‌ها این مشکلات را با مدیر کل غذا و دارو در میان گذاشته‌ایم و پیشنهاد داده‌ایم یارانه‌ای که به کیت‌ها پرداخت می‌شود قطع شود.

وی عنوان کرد: با قطع یارانه کیت ها باید بیمه‌ها پوشش خود را بیشتر کنند تا فشاری به بیمار وارد نشود.

 ناصری با اشاره به استفاده از کیت های قاچاق گفت: آزمایشگاه ها نباید کیت‌های قاچاقی را تهیه کنند. تحریم‌ها روی تأمین به موقع و کافی وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی تأثیر منفی داشته، اما این کمبود تجهیزات آزمایشگاهی فراگیر نیست، آزمایشگاه‌هایی هم که روند کارشان متوقف نشده است زیادند و 
این طور نیست که آزمایشگاه‌ها از انجام آزمایش‌ها منصرف شده باشند. 

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت در رابطه با کیفیت کیت‌های داخلی افزود: در همه کشور‌ها برخی سری ساخت‌های کیت‌ها و فراورده‌های آزمایشگاهی از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند. به‌زودی از محصولات موجود در سطح مصرف نمونه‌برداری و ارزیابی عملکرد خواهند شد. چنانچه محصولی از کیفیت لازم برخوردار نباشد، اقدامات قانونی ازجمله فراخوان و جمع‌آوری محصولات اعمال می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما